Free people inspirated ruffle slip- bottom part

Sewing the bottom part was much easier than making a pattern of it. It took minutes and minutes looking at  pictures.
At first I thought that I would make just half circle skirt, but it looked little flat, so I decided to add ruffles on the sides like original dress has.
Samotné šití spodní části bylo mnohem jednodušší než vymyslet střih. Stálo to hodně nervů a minuty a minuty koukání na obrázky šatů.
Nejprve jsem chtěla ušít pouze polokolovou sukni, ale to vypadalo poněkud chudě, tak jsem se rozhodla přidat volány na strany, jako u originálních šatů.

Circle skirt construction is quite easy and there are many tutorials on internet( for example here). You need to know circumference(mainly waist + some cms/inches for zipper and seam, but I wanted some draping around waist, so for this case was circumference 120 cm/45 inch) and lenght of skirt.
Konstrukce střihu pro kolovou sukni je celkem jednoduchá, navíc na internetu jde najít spousty návodů(třeba tady). Všechno, co potřebujete vědět je obvod(většinou pas+ nějaký ten centimetr na šev a zip. V tomto případě je však sukně nařasena, takže jsem zvolila obvod 120 cm.

Formula for calculating radius of circle skirt:
radius= circumference/(2 x 3.142)
And for halfcircle skirt:
radius=circumference/ 3.142
Vzorec pro výpočet poloměru kolové sukně:
poloměr= obvod/ (2x 3,142)
A pro polokolové sukně:
poloměr= obvod/ 3,142




Next step was cutting off side parts. I arranged skirt on a dress form and signed base lines. Than I made definitive lines on spread fabric with ruler and copy this line to other side parts.
Dalším krokem bylo vyznačení linií pro odstřihnutí bočních partií. Poté, co jsem základní značky vyznačila na sukni naaranžované na krejčovské panně, látku jsem rozložila a pomocí pravítka nakreslila definitivní linie.


After  cuting off side parts, I added ruffle to the lower part(it had 20 cm/7.5 inch and I drapped it little).
Po odstřižení bočních partií jsem našila na spodní lem volán o šíři 20 cm, který jsem lehce nařasila.



Then I added ruffles to the side parts. Lenght was 35 and 55 cm(13 and 21 inch). Difference between these lenghts was same as difference of half circle skirts lenght. There is no drapping.
Potom jsem přidala volány na boční části, délky volánů byly 35 a 55 cma a jejich rozdíl v délce byl stejný jako rozdíl v délce sukní. Volány jsem nijak neřasila.



That's all for today and next time I will show you the hem making.
Pro dnešek je to vše a příště vám ukážu, jak jsem dělala spodní lem.

PS: are you so much exciting about coming spring as me?:)
PS: jste taky tak nadšení přicházejícím jarem jako já?:)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

0 komentářů :

Okomentovat