Mens striped shorts



My next project is a mens striped shorts. My boyfriend wanted some working shorts to the summer with avibility of free movement and some style remaining.
I've decided to use this cargo pants pattern from Burda 4/2010, change some details and make it from black striped fabric(woven cotton) to create more classy look.

Dalším mým projektem jsou pánské proužkované kraťasy. Dělám je na přání mého přítele, který chtěl krátké kalhoty do práce, které by mu umožňovaly volný pohyb a zároveň si zachovaly určitou stylovost.
Rozhodla jsem se použít střih na kapsáče z Burdy 4/2010, změnit pár detailů a ušít je z pruhované černé látky(bavlněné plátno), abych právě vytvořila trochu klasičtější styl.






The fabric is from fabric store named Komolka, in Vienna. They also have a webshop and they have some original fabrics from Burda style magazine available. They have a big choice of fabric, honestly maybe too big for me. I felt almost lost in their shop and as I hadn't enough time(about half an hour), I finally choose from roll ends basket. Next time I need two hours at least and idea, what I want exactly.

Látka je z vídeňského obchodu Komolka. Mají i on- line obchod, zasílají k nám velice rychle, ačkoliv trochu draze(kolem 15 euro). Mají některé originální látky, které byly použity na modely v Burdě a poté, co vyjde další číslo mají látky z předchozího s padesátiprocentní slevou. Mají opravdu velký výběr látek, pro mě možná až moc. V jejich obchodě jsem se cítila trochu ztracená a protože jsem měla jen půl hodiny, vybrala jsem si z koše se zbytky. Příště holt potřebuju minimálně 2 hodiny a taky jasnou představu o tom, co chci.



 When you are buying fabric, especially the roll end, you should check, if it have some breakdowns, because you could need more material. Before cutting the fabric it's better to sign these places.

 Při kupování látek, zvláště pak přebytků, byste měli zkontrolovat, jestli nemá nějaké defekty, protože by se vám mohlo pak nedostávat materiálu. Před stříháním je dobré si tato místa označit.




You should start with bigger pieces and then- due to the stripes cut other. This is reason why it's better to buy little extra fabric- to avoid stress, if you have enough amount and right checking the pattern.

Při stříhání byste jako první měli stříhat větší díly a pak dostříhávat menší. Což je důvod, proč na proužkované projekty potřebujete více látky- zamezí se stresu, jestli jí máte dost na sesazení vzoru.





Checking the pattern:
- cut the main pieces
- sign all the important lines
- on the paper pattern of smaller pieces(pocket etc.) also sign the lines

Sesazování vzoru
-nastříhat velké kusy
- na látku vyznačit všechny důležité linie
- na papírový střih menších dílů(jako kapsy) vyznačit linie vzoru





Pockets mostly need some interlining. I've used black cotton batist and on the most stressed edge I've used fusible strip.
Kapsy většinou potřebují nějak vyztužit, na tyto kalhoty jsem použila černý bavlněný batist a na nejvíce namáhaný okraj nažehlovací proužek.


Finishing the pocket:
Dokončení kapsy:



Back pocket- because of the fabric grain I've decited to cut it bias:
Zadní kapsy- vzhledem ke směru vlákna jsem se rozhodla je stříhat šikmo:


Thats all for today(this was my work during whole last weekend :) )
A to je pro dnešek vše (tento příspěvek se rovná práce za celý minulý víkend:) )

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

2 komentářů :

  1. Jani, tohle je super, i když je za tím hodně práce. Ale fakt mě to baví číst, jsou to pro mě samé neznámé věci, tak se snad něco přiučím. A jsem napjatá na výsledek :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Blani, děkuju, moc mě těší, že tě to baví :) a popravdě jsem taky dost zvědavá na výsledek, hlavně jestli budou nošeny alespoň po stejnou dobu, jako to šiju :)

    OdpovědětVymazat