Co teď?

Vždycky když dokončím nějaký projekt, o kterém si myslím, že se mi povedl, zaplaví mě pocit štěstí. Samozřejmě se jedná o pocit krátkodobější, protože ihned potom začne fáze "co jsem mohla udělat líp", následovaná "co budu dělat teď". Ačkoliv jsem ještě před nedávnem tvrdila, že nejlepší prevencí kostlivců ve skříni aneb nedodělávek je pracovat vždy na jediném projektu, sama jsem později přišla ke zjištění, že mi práce jde lépe od ruky, když jich mám rozdělaných více. Není to ani tak rozdílnou chutí pracovat na různých věcech, ale spíš organizačně. Často mám příležitost šít jen v ruce, ale pokud jsem šila jen jednu věc, jen zřídka se mi stávalo, že daný projekt byl správně načasovaný. I tak je ovšem potřeba si stanovit priority, aby člověk na konci léta nezjistil, že má desatery letní šaty těsně před dokončením a nebo ještě hůře, aby to nezjistil na konci září :) Do toho pak přijde muž s požadavkem na další košile, ze září je pomalu listopad, je po plánech na podzimní garderobu a ta vyloženě zimní jako kabát nebo nebo vlněné šaty už mají nejvyšší čas.
Takže ačkoliv je horko, hodně horko, je potřeba už přemýšlet nad pod/zimními věcmi. V minulých letech se mi to nikdy nepovedlo, takže předběžné plány na podzimní saka a pláště vzaly vždy za své. Letos jsem ale zanechala letních projektů už teď a pomalu ale jistě začínám s babím létem a podzimem, i když zkoušet podzimní kabátek ve chvíli, kdy je kolem 30 stupňů není nic moc :)
Nikdy jsem ovšem nebyla typ, co si udělá třeba podzimní "moodboard" a všechny kusy, co ušije směřuje do jednoho stylu či dvou tří barev. Můj šatník je spíš takový mišmaš, na druhou stranu jsem si vždycky moodboardovala naprosto instinktivně, protože jednotlivé věci se mi k sobě až překvapivě hodí. Například při svých posledních nákupech látek jsem získala tyto dvě, jejich barevnou harmonií jsem byla sama překvapená a objevila jsem ji až po příchodu domů:)


Každopádně disciplínu těch, co si na začátku sezony určí, co chtějí nosit a podle toho šijí, opravdu obdivuji. Třeba to taky jednou zvládnu, spolu s nakupováním jednobarevných látek pro základní šatník:)

Ještě pro vás mám pár novinek a tipů z šicího světa.

Rády si kreslíte svoje návrhy, ale kamenem úrazu bývá ta divná disproporční paní, která z toho posléze vyjde? Naštěstí tu existují sešity s předkreslenými postavami jako třeba Fashionary, nicméně ty jsou určené především pro návrháře a paní v nich jsou spíše modelkovských postav. Nicméně pokud modelkovskou postavu nemáte a chtěly byste mít konkrétnější představu, jak to bude vypadat na vás, tak existují dva podobné sešity, od Gertie pro tvarovanější postavy a od Jenny z The Cashmerette blog pro plus-size postavy.

On-line kurzy jsou v kurzu, takže s nimi přišel už i Threads Magazine. Část jejich nabídky jsou jejich původní DVD, nicméně se zde objevují i další kurzy. Přes tuto platformu nabízí svůj první kurz o koktejlových šatech i Susan Khalje se stejnými podmínkami jako na vlastních stránkách, nicméně je tu alespoň pár videí jako preview.

Mít materiál s vlastním potiskem je tak trochu sen a kvůli tomuto snu už nemusíte látky složitě objednávat ze zahraničí. Tuto službu, kterou nabízí už i české stránky, vyzkoušela Jana z Nitě všude

Jak jste na tom s plánováním vy? Ještě se pouštíte do nějakého letního oblečení nebo už koukáte po látce na kabát?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

2 komentářů :

  1. Dobrý den,

    předem bych chtěla poděkovat za zmínku o mém blogu, už mám v hlavě další nápady na originální potisk :)

    Co se šití týká, já jednám hodně impulzivně. Třeba když v obchodě potkám nějakou látku, tak si z ní představím halenku a tu chci do pár dnů nosit. Takže rychle začnu šít a pak si nadávám, že jsem to nemusela tak uspěchat a mohla jsem udělat některé věci lépe. Pomalu se ale učím dělat věci s trpělivostí a plánováním. Ale plánovat půl roku dopředu to není nic pro mně. Natož plánovat barevné ladění, mám toho v šatníku dost, tak se to vždycky k něčenu hodí.
    Jediným mým dlouhodobějším projektem je teď recyklace starého kožichu na kožený kabátek. To se nesmí uspěchat, protože kůže se dá prošít jen jednou. Jsem zvědavá jestli to do podzimu stihnu. Samozřejmě bych to chtěla mít hotové hned, ale přemáhám se :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,

    já jsem zástupce plánovačů a nejlépe se mi plánuje večer před usnutím. V hlavě už mám podzim a zimu ale na stole střih na keprové sako na babí léto. Impulzivní nákupy mně už přešly protože mnoho z nich leží v šuplíku. Nakupuju jen ve "své" jarní/podzimní barevnosti a na nákup si beru kalhoty, ke kterým chci halenku nebo kabátek. Mnohokrát se mi stalo, že v obchodě jsem si byla jistá a doma se materiál a barva nehodily. Na nákup se vydám až se seznamem látek protože už mám vybraný model a často se vracím s prázdnou.

    OdpovědětVymazat