Máma se mě čas od času zeptá, co zrovna šiju a já jí téměř pokáždé řeknu, že šaty a co bych asi tak já mohla šít. Šaty a to obvzláště ty dobře sedící, jsou pro mě ten nejhezčí kus oblečení, co si lze obléci. Někdy jdu po ulici a představuju si, jak skvěle by vypadala ta či ona dívka v šatech. No řekněte, nebyly by ulice hned krásnější, kdyby v podobném počasí, jako je dnes, byly ulice plné lehkých šatů z neumělých materiálů a ne šortek a tílek zahalujících to nejnutnější (a někdy ani to se nepodaří)?
Momentálně se nejvíc zabývám šaty z hedvábného šifonu, který mám z Apedu. Budou to určitě nejdražší šaty, co jsem kdy ušila, ale ten materiál je prostě nádherný. Včera jsem se chodila kochat téměř dokončenou živůtkovou částí ležící na posteli. Jako kdybych tam měla kus pokladu, lépe řečeno šaty od Dolce a Gabbana za pět tisíc dolarů :)
Ale zpět ke klouzavé mrše jménem hedvábný šifon. Šití s ním mě donutilo si předčasně koupit řezací podložku a kolečko (obojí KAI, obojí z Ragosu ). Předčasně proto, že ještě nemám pracovní stůl a podložka je v šířce vybraného stolu. Je dostatečně velká, abych na ní "ustříhla" látku v dvojité šíři 120 cm. Šifon byl širší, takže jsem stříhala živůtkové části nadvakrát (sukně budou jen dva pruhy látky sešité k sobě, nahoře nařasené). Práce to byla báječná- látku jsem přichytila zabodnutím špendlíků kolmo na podložku a díky síti vše mohlo býti v pravém úhlu. U těhle materiálů se k nůžkám asi nevrátím.
 Asi bych to nebyla já, abych si nevymyslela nějakou lahůdku, tak jsem se rozhodla výstřih a průramky olemovat šikmým proužkem (shodou okolností stejně jako P. na tričku před pár dny). Řeknu vám to rovnou, vytváření šikmého proužku z hedvábného šifónu je prostě peklo. Naštěstí jsem měla pomůcku a to stabilizační sprej.

 

 O spreji jsem se dozvěděla na Colette blogu, ale jimi doporučovaný sprej jsem nebyla schopná rozumně sehnat. Proto jsem si objednala něco podobného na MacCulloch a Wallis. Jedná se spíše ale o sprej používaný na výrobu dekorativních květin a podobných věcí při práci modistů. Lze ho vyprat mýdlem a teplou vodou, ale mám takové tušení, jestli to nebude jen obyčejný škrob (složení na lahvičce neuvedeno). Celé šaty bych asi nesprejovala, ale na detaily jako šikmé proužky se velmi hodí.
Jinak celá technika lemování průhledných materiálů šikmým proužkem je z blogu barcelonského krejčího Paco Peralty.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

2 komentářů :

  1. Krása! Šifon je mrcha, ale zkrotila jsi ho neuvěřitelně, kloubouk dolů... Čím si to nakonec podložila? Je to satén? Ty barvy na té krémové úplně nádherně ožily. (Já tenhle měsíc trénuju disciplínu "přijeď na dva dny domu, najdi hodinu času, ustřihni dva kusy úpletu a něco z nich bleskově udělej", ale už se zase těším na nějakou šicí výzvu...).

    OdpovědětVymazat
  2. Podložila jsem to ponžé v broskvově růžové barvě. Vypadalo to na něm líp než na tělovém saténu, který byl moc světlý. Díly živůtku jsem vystřihla i z hedvábného papíru, všechno jsem to na sebe našpendlila prošila lemy průramků a vyýstřihu,takže se to celé zestabilizovalo a už s tím práce nebyla problém....

    OdpovědětVymazat