A vyplatí se ti to?

Tuhle otázku určitě slýcháváte často. Otázku na fakt, jestli se vám vyplatí šít si šaty, když obchody jsou plné konfekce. A já vždycky říkám, že vyplatí. Jistě, nemůžu soupeřit s obchody jako H&M v ceně, ale mohu soupeřit s mnohem dražšími značkami v materiálech a kvalitě. Zrovna včera mi maminka chválila nové šaty a ptala se, co je to za materiál. Slova hedvábí a bavlna po mě opakovala téměř zasněně a mě to přinutilo přemýšlet, jestli má vůběc máma něco z hedvábí(kromě šátků, které jsem jí v pubertě malovala). Nemá. Jsem asi hrozná dcera, ale za celý život jsem ušila mámě jen dvoje kalhoty a trenčkot. Ale vážně nemám čas. Apoň jí proto pomáhám s nákupy. Jenže poslední dobou materiálově nestojí za nic ani věci z dražších obchodů, poslední listování jedním módním časopisem ve mě vyvolalo skoro i šok. Poměrně jednoduché věci z polyesteru nebo viskózy stály klidně 10 tisíc. Šaty za 3 tisíce v obchodě mají podšívku z toho nejhoršího polyesteru. Myslím, že přichází čas najít schopnou krejčovou. Nemám moc velké nároky. Jen ušít to, co se jí řekne. Polední dva pokusy dopadly šíleně, tak mi držte palce, ať má máma konečně plný šatník věcí z vlny, bavlny a hedvábí. A polyesteru smrt!:)
PS: kdyby jste měl někdo tip na spolehlivou krejčovou z Brna/ochotnou přijet do Brna, tak bych byla moc vděčná!

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

3 komentářů :

  1. Já nad otázkou "vyplatí se to?" odmítala přemýšlet, ale teď dělám od ledna takový pokus, že si přesně zaznamenávám, kolik utratím za látky atd. a na konci roku to chci spočítat a porovnat s tím, co všechno jsem ve skutečnosti došila a co z toho fakt nosím. Uvidíme, jak to dopadne, sama jsem zvědavá. Zatím (když nepočítám lednový extrémní výdaj za nový stroj) mě překvapilo, že to není za měsíc nijak velká částka, čekala jsem, že mám mnohem nákladnější koníček :).

    OdpovědětVymazat
  2. Někdy si orientačně počítám účet za právě dokončený model, většinou mi lehce vstanou vlasy hrůzou na hlavě, protože prvotní odhad je tak o čtvrtinu nižší a tak toho zanechám. V obchodě bych si tak drahé šaty nekoupila, ale možná kdybych za tu cenu sehnala takové šaty, tak bych to i dala. Každopádně jsem se rozhodla trochu regulovat se v nákupech látek, ale nevím, jestli se mi to podaří:)
    Nicméně jsem se rozhodla, že ušiju mámě tuniku a pokud mi to půjde podle plánu, tak jsem se rozhodla, že bych jí občas mohla/měla něco spíchnout.

    OdpovědětVymazat
  3. Teď přemýšlím nad tím, kolik by taneční indická sukně, kterou šiju sestře k narozeninám, stála jenom na hodinách mé neodborné práce, a i když nemám moc přehled o tom, kolik jsem jich nad tím vlastně strávila, je to dost... má 30 dílů a všechny šiju s "francouzskými" švy (to je překlad z angličtiny, česky je to možná prádlové?), t.j. dvakrát. A to počítám jenom vrchní průsvitnou vrstvu; s lemem, spodní vrstvou pro zpevnění a pasem včetně skrytého zipu...

    V některých směrech jako finančně a časově se to úplně nevyplatí; ale v tom, že získám oblečení, které sedne a je přesně podle mých nebo sestřiných představ (které se obvykle diametrálně rozcházejí s nabídkou v obchodech) - v tom se to vyplatí rozhodně. A to toho zatím moc šít nestíhám...

    OdpovědětVymazat