White embroidered dress


I'm pretty sure, that I'm not the only one, who was impressed by both Dolce&Gabbana collections for spring 2011. Collection for main line was inspirated by Sicilian bride and I really fell in love with it. My inspiration didn't come from one specific dress, I've just went to local fabric store and bought most beautiful fabric in this style(but the most problematic as well, but I'm gonna talk about it later) and chosen patter, which would go for it. This pattern is from Burda magazine 3/2010 and unfortunetelly is in petite sizes. I'm over 6 feet long, so I was little afraid about prolonging it.
I've made it with something like sloper method- I've put the patttern pieces on an older bodice muslin and prolonged it on adequate places.
I 've had to add about 2 inches, so I've cut the pattern on 4 places istead of 2 as usual. 


 The pink one...
Ty růžové....

Jsem si celkem jistá, že nejsem jediná osoba okouzlená oběma kolekcemi od Dolce&Gabbana pro letošní jaro. Inspirací pro hlavní linii byla sicilská nevěsta a v mém případě to byla láska na první pohled. Nezakoukala jsem se do nějakých konkrétních šatů, takže jsem prostě šla do svého oblíbeného obchodu s látkami,  koupila tu nejhezčí, co v tomhle stylu měli(a samozřejmě také tu nejproblematičtější, ale o tom v dalším příspěvku) a vybrala střih, který se mi prostě líbil. Tento střih je z Burdy 3/2011 a je určený pro malé ženy. Vzhledem k tomu, že měřím přes metr osmdesát, měla jsem z jeho prodlužování trochu strach. Zkusila jsem metodu na způsob úpravy podle základního střihu- jsem jsem použila zkušební model živůtku z jedněch z předchozích šatů. Prodlužovala jsem o nějakých 5 centimetrů, takže míto dvou nastřižení jsem udělala 4, aby celý střih byl plynulejší.

Schematically in pictures:
Schematicky v obrázcích:


Pattern for the dress 
Střih šatů

with cutting lines(signed in crossgrain)
s liniemi přestřižení(kolmo na směr vlákna)


Sloper and pattern: see the difference in lenght
 Základní střih a střih šatů- rozdíl v délce je patrný.



There are some matchpoint like grain, underarm, waistline, shoulders.
V určitých bodech by se střihy měly protínat- směr vlákna, výška vrcholu průramku, linie pasu, ramenní švy.












As you can see on the last picture, there is some missing fabric in neckline part- better way is transfer sloper on a musline yardage and cut it at the end- or you can add some fabric as I did.
Jak můžete vidět na obrázku, u výstřihu chybí látka- proto je lepší si základní střih překopírovat na mušelínovou metráž a vše vystřihnout až na konec- nebo jako já přidat nějakou látku do chybějících míst.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

0 komentářů :

Okomentovat