"Fake" toile

I enjoy to sew couture. I can see a big difference between garment made by myself and ready to wear ones. I would be happy to have enough time to sew everything couture way and have closet full of these pieces. But I'm always busy and have to choose between closet full of garment made by me and sew everything with couture techniques. So I decided to make some garments not so ortodoxly couturly to finish them faster.
Now I'm working on jacket with silver threads and instead of muslin, I've made a "toile" from something like silk paper. You can copy the pattern right to this paper and it has centimeter grid, which is perfect for my adjustements(prolonging). Working with this paper is not same as working with muslin, but I think that when you are copying pattern from pattern magazines like Burda style magazine supplements and the garment os from stiffier fabric(perfect for jacket, coats, pencil skirts), you can skip the muslin.

Ráda šiju pomocí technik vysoké krejčoviny. A také vidím velký rozdíl mezi věcmi, tkeré i ušiji sama a co se prodávají v běžných řetězcích. Byla bych vážně šťastná, mít tak tolik času, abych mohla šít vše jen couture technikami a zároveň mít šatník plný těchto věcí. Jenže pořád nestíhám a nestačím, takže i vlastně musím vybrat mezi tím plným šatníkem vlastnoručně vyrobených věcí a šitím jen po vysokokrejčovsku. Takže jsem se rozhodla pro variantu mezi- některé kusy zkrátka nedělám tak ortodoxně couture, abych je měla rychleji hotové.
Nyní pracuju na saku se stříbrnými vlákny a namísto zkušebního modelu z mušelínu jsem ho udělala z hedvábného papíru. Na tento papír lze kopírovat přímo ze střihových příloh a má centimetrový rastr, takže se mi na něm stršně dobře dělají úpravy(potřebuju hlavně hodně prodlužovat). Samozřejmě, že práce  s tímto papírem není jako práce s mušelínem, ale myslím, že u tužších látek(hlavně u sak, kabátů nebo pouzdrových sukní) jej může dobře nahradit.

 (On the left side is fabric for my next project. Nalevo je látka na další projekt)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

1 komentářů :