Buzz!

Do you know that projects that took forever to finish them? I'm just working on one of kind. I was so frustrated about unfinishing anything for three months, that I've decided to make some quick project. Velvet dress from Burda magazine 8/2009(no muslin needed).

Znáte ty projekty, co ne ne skončit? Zrovna na jednom takovém pracuju. Fakt, že jsem už tři měsíce nic nedodělala, mě frustroval natolik, že jsem se rozhodla jít do jednoho rychlého projektu, který nepotřebuje žádný zkušební model- sametové šaty z Burdy 8/2009.


But! I wanted to preshrunk the fabric(beautiful silk/rayon velvet from czech store) and realized, that is 44 inches wide(I thought 54 inches), so I need some extra fabric. After receiving package I was happy- new dress for New Year's eve! But....they have two blue velvets instore and I've ordered the wrong one. Now I'm waiting for my new purchase.

Jenže se tu objevilo drobné ale. Chtěla jsem předsrážet látku (nádherný tmavě modrý hedvábný samet ze sartor.cz), když  jsem zjistila, že látka není šíře 140 cm, jak jsem si myslela, ale jen 114, takže potřebuju nějakou látku navíc. Balíček jsem obdržela velmi rychle a byla jsem strašně šťastná, že budu mít na Silvestra nové šaty. Ale.....Sartor má v nabídce dva modré samety a já objednala ten druhý. Takže momentálně. čekám na novou objednávku.



But this was just an prologue for today's theme. Working on boyfriend's coat tought me a lot. For example I started to use beeswax. I worked with beeswax many times over- during my university studies I was teaching "handcrafting" teenage girls. We used beeswax for candles, for batics etc. But I' ve learnt about its uses in hand sewing just this year. And I would recomment to use this very helpful notion to everyone. 
And why you should use this?
To add strenght, prevent tangling the thread and prolong durability of the garment.
How to use this? 
Go with thread through the beeswas 2-3 times, put it in the piece of muslin(to protect iron) and press. The last step is necessary to melt the beesway into thread and remove redundant beeswax.



Tohle byl ovšem jen prolog k dnešnímu hlavnímu tématu. Práce na kabátu pro muže je zdlouhavá, ale zase jsem se toho hodně naučila. Například jsem začala používat včelí vosk na šití. Včelí vosk jsem v minulosti používala mockrát- během vysoké školy jsem vedla kroužek ručních prací a tam jsme ho používali na výrobu svíček nebo na batiku. O jeho využitelnosti při ručním šití jsem se dozvěděla ale až letos. A po zkušenostech, co mám, bych to doporučila každému.
A proč byste ho měli používat?
K zvýšené odolnosti nitě, prevenci zamotávání nití a zvýšení tvrvanlivosti hotového oděvu.
Jak jej používat?
Projeďte nití 2-3x bločkem včelího vosku, dejte do kousky mušelínu(na ochranu žehličky) a přežehlete. Tímto krokem se odstraní přebytečný vosk a niť se jím zároveň nasytí.



There is wonderful article from Marina from Frabjous couture for Burdastyle. Here is it.



O tomhle témětu napsala skvělý článek Marina z Frabjous couture pro Burdastyle. Tady je.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

0 komentářů :

Okomentovat