Burda 6/2010 dress

Sometimes I think that bride can decide about her dress much simplier then female guests. This time I had relatively simple choice as well, because I've started from  a purse:) I've decided for pattern from Burda magazine 6/2010, but instead of Swarowski crystals I've made little pleats on the shoulder part.


Fashion fabric is from EmmaOneSock  and it's lovely cotton blend voile. Cluch bag is from Accessorize.

Někdy si říkám, jestli nevěsty nemají ve výběru šatů jednodušší výběr než svatebčanky. Tentokrát jsem měla ale stejně jednoduchý výběr, protože jsem začala od kabelky :) Rozhodla jsem se pro střih z Burdy 6/2010, akorát jsem pro ozdobení ramenních partií nezvolila krystaly, ale záhyby.

Látka je EmmaOneSock  a je to úžasný voál ze směsi s převahou bavlny. Psaníčko je z Accessorize.


I've started with draping the shoulder pattern using muslin. I've fixed shoulder pads on dress form and added regular shoulder pattern piece.

Začala jsem střihem na ramenní partii, který jsem vymodelovala pomocí mušelínu. Připevnila jsem ramenní vycpávku na krejčovskou pannu a na ni základní střih na ramenní díl.



For the next step you need square from muslin (aprox. 20x20 inch) and signed  true bias direction (you have to make it on bias to have some stretch).
Na následující krok potřebujete čtverec z mušelínu(asi 50x50 cm) a s vyznačeným šikmým směrem(přesně ve 45°)- je potřeba látku klást zešikma kvůli větší splývavosti a pružnosti.




  
And then you can start draping- you make pleats as you like:)
Potom můžete začit se skládáním- čistě dle pocitů a preferencí:)








Finally, you simply cut the muslin along the regular pattern piece line.
Nakonec mušelín ustřihnete podél linií základního střihu.

The result:
Výsledek:



Next time(I hope really soon) I will show you finished dress!
Příště(doufám, že velmi brzy) již dokončené šaty!

PS: My isnspiration for this was article from Threads magazine special- Designer Techniques.
PS: mojí inspirací byl článek ze speciálu magazínu Threads- Designer Techniques.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

1 komentářů :

  1. Ten výběr teda nevím. Já byla zatím jen na jedné svatbě a na tu svoji ještě nemám nic. Jen matnou představu, ale hodně.
    Každopádně ten střih se mi moc líbí a určitě ti ty šaty budou moc slušet!

    OdpovědětVymazat